Jeg har fået aflastning

Her kan man komme med nødråb om pasningshjælp eller lign.
heidi-363

Jeg har fået aflastning

Indlæg af heidi-363 »

Hej alle.

Jeg syntes lige at jeg vil dele min glæde med jer.

Jeg har nu i ca. 3 år søgt om at få aflastning på min nu 11 årige søn hveranden weekend, men det er jo ikke ligefremt nemt at få, ihvertilfald ikke i Århus. For ca. 1 1/2 år siden var jeg så, så heldig at få noget gruppeaflastning (drengeklub) en gang om måneden + hele uge 27, hvor der er 2 voksne og 4 børn som tager i sommerhus og laver en masse aktiviteter. Det kaldes en matrikelløs ordning. Niklas er vildt glad for det.  :love4: Nu er vi så heldige at den ene af de voksne fra drengeklubben har sammen med sin kone søgt om at blive aflastningsfamilie, og er heldigvis blevet godkendt og de skal starte med at have Niklas så han ca. hveranden weekend er i drengeklub og hveranden weekend hos aflastningsfamilien.  ???

Jeg håber at det også lykkes for jer som søger aflastning, og mit råd er: Klø på til kommunen bliver "træt" af at du ringer  :help: :icon_thumleft:

Hilsen Heidi

Brugeravatar
uffe
Administrator

Sv: Jeg har fået aflastning

Indlæg af uffe »

Kære Heidi

Først og fremmest tillykke, men? og du skal ikke tage det personligt og heller ikke andre.

Men landet ligger nok hos min egen situaution, hvor jeg aldrig har haft brug for aflastning, jeg er nok utrolig forskånet for alle disse vilde ting som sker med jeres børn, og nok fordi jeres børn også mange gange har +er, og dem er jeg totalt forskånet for.

Så ærlig at sige, har jeg ikke altid forstået det med aflastnings familier og i den dur, og nu skal i altså ikke halshugge mig  :violent1:, men har som allerede skrevet været forskånet for visse ting hvor i andre sansynligvis bliver plaget, som jeg ikke forstår...

Så dette var sagt i alt uvidenhed, og måske med mangel på forståelse, og igen, vil ikke gentage mig selv...  :violent1:

maggi

Indlæg af maggi »

Kære Heidi
Jeg synes det er kanon du har har fået aflastning til Niklas både for dig men ikke mindst for ham for det kan virkelig gøre ham godt her og nu men også på sigt. Det er noget
som jeg har stor forståelse for og jeg tager hatten af for din beslutning og vedholdenhed det fortjener i begge.
Knus
Poul Erik :notworthy:

Brugeravatar
uffe
Administrator

Indlæg af uffe »

Nu ved folk jo ikke vi har snakket sammen i telefon, så der har vi jo også talt om dette emne, og jeg er jo selfølgelig heller ikke ufølsom, og kan også godt forstå det, især da jeg har været sammen med din søn, jeg ved ikke hvordan jeg havde kaperet en søn med et + som din, har jo kun mine erfaringer, og det står ikke lige til måls, det skulle lige være mine 2, 16 årige teeanager piger, puha, det er somme tider vildt  :walk:

heidi-363

Indlæg af heidi-363 »

Hej Uffe og andre med hans tankegang.

Jeg har fuld forståelse for at i tænker på den måde 8), for når man ikke har prøvet at komme så langt "ud", så kan man simpelt hen ikke sætte sig ind i det. Jeg har før i tiden selv tænkt på den måde og gør det til dels også idag. Jeg er 100 % enlig mor, og Niklas har desværre ingen kontakt med sin far (efter faderens ønske), så jeg har aldrig haft den form for aflastning som andre skilsmisseforældre har, og så har jeg jo ovenikøbet et Tourette+ barn, som virkelig har fået mig så langt ud, at han indimellem har været billigt til salg  :(, og jeg er totalt magtesløs i de situationer hvor alt bare har  været kørt op i en spids. Jeg kunne aldrig finde på at sende mit barn til en døgnaflastning og havde i starten også svært ved tanken om en weekenaflastning, men da andre udefrakommende så begyndte at presse på, fordi at de kunne mærke på mig at jeg havde brug for hjælp, så takkede jeg ja til weekendaflastning. Andre forældre er måske endnu længere "ude" og har så brug for døgnaflastning. Det har jeg som sagt også svært ved at forstå, men nogle gange kan man kun forstå det hvis man selv har prøvet det  :angel7:

Jeg syntes at det er helt fint at Uffe tør starte denne debat op, for nogle mennesker vil måske blive harme over hans svar, men jeg syntes at det er fint at han siger sin mening, og det bliver jeg ikke sur over  :snorting: :icon_biggrin:

Hilsen Heidi

Brugeravatar
uffe
Administrator

Indlæg af uffe »

Jeg vil tage tråden op hvor jeg slap sidste gang, så alt var jeg har sagt var sagt i alt uvidenhed, og måske med mangel på forståelse.

Så jeg er glad for din forståelse, da det ikke var et angreb, men blot en debat som jeg startede.

Jeg kender jo både dig og din søn Heidi, og jeg ved ikke hvordan jeg ville klare en hverdag med ham i det lange løb?

Men jeg har slåsset for forældremyndigheden i 2,5 år set mine børn blevet slæbt bort af politiet, gået økonomisk konkurs op til mange gange, nu har jeg så børnene i dag, og jeg er også allenefar...

Sønnen har Tourette men slet ikke i omfang hvor jeg har brug for aflaastning, men ovenstående var en prøve til de vildeste fantasier og der havde jeg sku brug for hjælp...

Men selfølgelig er det da på sin plads, hvis du har brug for det, det var slet ikke det, men hører bare rundt omkring at folk for aflastning prg. af næsten ingen ting, men det er velkommunen som styrer det...

heidi-363

Indlæg af heidi-363 »

Ja jeg tror at du har ret Uffe, for Niklas har jo været i en matrikelløs ordning i snart 2 år, hvor han er på weekend ca. hver 4-6 uge med 3 andre drenge. Det har indtil for et halvt års tid siden været for børn med en diagnose, og nu er Niklas den eneste med en diagnose. De andre drenge kommer fra hjem hvor forældrene ikke "gider" deres børn. Det er synd for børnene, men her tænker jeg at det måske var bedre at finde en døgnaflastning, så disse børn kan få et "normalt" familieliv.

Jeg ved at du også er alene med dine børn, bortset fra at du har en sød kæreste som er god ved dine børn. Jeg har også for et år siden fundet en sød kæreste, som gider Niklas og omvendt, så på den måde er det hele blevet lidt nemmere og NIilas har også endelig fået noegt medicin som virker på ham. Og ja Uffe jeg kender også dine børn, og som du selv har oplevet Niklas, så ved du også at man her skal være på konstant.

Lad os høre hvad andre mener/tænker i denne debat  :smileinbox:

Hilsen Heidi

Besvar