fra ung til voksen

Her er ordet frit og man kan skrive hvad det skulle være, næsten.
Sanne

fra ung til voksen

Indlæg af Sanne »

Hej
Er det mon normalt at man bliver smidt ud af systemet eller bliver overladt til sig selv når man bliver for gammel til at være ung ?

heidi-363

Sv: fra ung til voksen

Indlæg af heidi-363 »

Interresant spørgsmål. Jeg tror desværre at du har ret i at man bliver “smidt ud” af systemet, når man bliver 18 år, så bliver man mere overladt til sig selv, med mindre at man er så hårdt ramt af handicap, ay man kan fortsætte i systemet. Desværre er min søn så hårdt ramt at han fortsætter med at få hjælp, også efter at han bliver 23 år.
Spørg jeres sagsbehandler hvad i gør ?

PS. Jeg ville ønske at min søn IKKE var så hårdt ramt, så hellere at kunne klare sig selv....

Sanne

Indlæg af Sanne »

Jeg undres bare over at man her selv må kæmpe for at komme videre i systemet, er det ikke nok man skal kæmpe med sin sygdom. overeskudet er vel heller ikke det man har mest af!! det bør gå automatisk når du går fra ung til voksen, er det her en lidelse man ikke bruger så mange resurser på? Smider en masse spørgsmål op i dette forum, da det er helt nyt i vores lille familie at få tourette ind på livet.

heidi-363

Indlæg af heidi-363 »

Det er med alle sygdomme/syndromer at det er sådan. Desværre er vores danske system ikke skruet sådan sammen at der tænkes på at det fortsæter ud i voksenlivet.

Besvar