Medicin HVILKEN er afprøvet og virksom...

Debat om alt hvad der har med medicin at gøre, inkl. naturmedicin.
turbo

Medicin HVILKEN er afprøvet og virksom...

Indlæg af turbo »

Haft tourette siden jeg var 8, (er i dag 50år ) men er først for nyligt blevet diagnosticeret af en psykiater i Hvidovre...
Han gav mig Topiramat (eppelepsi medicin) mod kort lunte og bedre medgørlighed... MEN de trak mig nedad (negative tanker)
Jeg er usikker på hvilke mediciner der er "god" i forhold til kort lunte (der er mit største problem) og vil høre, om der er nogen med erfaringer... Jeg tager tit på højskole, men ender altid med, ikke at måtte komme tilbage, grundet at højskolen ikke kan kapere min tourette. HJÆLP mig, mit liv fejler  :help:

PROBLEMet er:
- kort lunte

: at jeg (når tourette udvises) surfet på sunamien uden at kunne komme af i tide, men ender 8 km indlands (hvilket beklageligvis er belastende/skræmmende/uforståeligt, for de der er oplever mine udbrud)

Brugeravatar
uffe
Administrator

Sv: Medicin HVILKEN er afprøvet og virksom...

Indlæg af uffe »

Hejsa og velkommen til....

Jeg har haft mange problemer med kort lunte via stress, råben og skrigen til højre og venstre kunne ikke kapere stress verbalt, kort sagt fik diagnosen, fik 3 forskellige mediciner, men Risperdal har været god til mig ang. mine tics samt raseri/udbrud verbalt, samt mine myldertanker også forsvandt.

Men ved flere ikke kan bruge Risperdal, de mener de får det mærkeligt, hvor andre har den gode effekt, men snak med psykologen om det, det er bare en mulighed...

Jeg syns du skal komme på vor facebook side, der er der meget aktivitet, tjek også denne som jeg har skrevet, måske noget for dig også http://www.tourettesyndrom.dk/?page_id=366

Brugeravatar
uffe
Administrator

Indlæg af uffe »

Her lige et link til os på facebook https://www.facebook.com/groups/voksnetourettegruppen/

heidi-363

Indlæg af heidi-363 »

Får ikke selv medicin, men min søn på 17 år får abillify mod tics og mod den korte lunte. Min søn vil ikke undvære dem.

Besvar